Taidepäiväkirjan taika -verkkokurssi

omataidekoulu ateljee
taidepäiväkirjakurssi
taidepaivakirja

Kenelle taidepäiväkirjakurssi on tarkoitettu?

• Kurssi on suunniteltu  erityisesti alkuvaiheessa oleville kuvataideharrastajille, ja  taidepäiväkirja onkin innostava ja lempeä matalan kynnyksen keino päästä hyvään alkuun kuvataideharrastuksessa

• Kurssilla opit monenlaista hyödyllistä sekä tarvikkeista ja välineistä että erilaisista tekniikoista, joita taidepäiväkirjoissa usein käytetään. Tutuksi tulevat tekniikat ja välineet ovat sellaisia, että niitä voi hyödyntää monin tavoin myös taidepäiväkirjan ulkopuolella.
  • Kurssi soveltuu erityisesti henkilöille, jotka tuntevat vetoa abstraktin ja esittävän taiteen yhdistämiseen, sillä taidepäiväkirjoissa nämä usein limittyvät.

• Kurssilla pääset myös halutessasi helposti alkuun piirtämisessä, mutta toisaalta piirtämättäkin pärjää hyvin. Opettelemme nimittäin hyödyntämään eri tavoin lehti- ja painokuvia osana taidepäiväkirja työskentelyä.
  • Taidepäiväkirja sopii erityisesti sinulle, jos ongelmanasi on, että haluaisit tehdä, mutta et saa mitään aikaan. Aloittamisen kynnys on tosi korkea. Tällä kurssilla pääset vihdoin liikkeelle, sillä taidepäiväkirjan parissa puuhailu on matalan kynnyksen toimintaa.
  • Viihdyt kurssilla, jos sinulla on ylipäätänsä halu jäsentää asioita visuaalisesti ja nautit kauneuden luomisesta.

Taidepäiväkirja on inspiroiva väline myös jo pidemmälle ehtineillekin

Vaikka kurssi on erityisesti suunniteltu aloittelijoille tästä saattaa olla iloa pidemmälle ehtineille. Tämä kurssi saattaa olla sinulle:

• Jos olet jämähtänyt paikallesi ja kaipaat jotain uutta
  • Jos kaipaat itsellesi työkalua, jonka avulla kehitellä omaa tyyliä ja testailla erilaisia tekniikoita ja välineitä ja oppia niistä uutta
  • Taidepäiväkirjassa voit helposti ideoida ja suunnitella ja kokeilla ituja, joita voi sitten laventaa taidepäiväkirjan ulkopuolelle.
  • Sinua vaivaa helposti tyhjän paperin/kankaan kammo tai taideblokki on halvaannuttanut tekemisesi.
  • Haluat inspiroivan keinon pysähtyä tutkimaan ja jäsentämään omaa taidesuhdettasi

Kuka?

omataidekoulu ateljee

✅ Olen opettaja ja taiteilija.

✅ Rakastan uusien asioiden oppimista ja inspiroidun taidehistoriasta, luonnosta ja runoudesta. Kuljetan luonnoskirjaa aina mukanani.

✅ Hämmästelen jatkuvasti, kuinka mielettömän mahtavat mahdollisuudet  itseoppineilla taiteilijoilla nykyisin on.

✅ Olen introvertti mutta nautin vuorovaikutuksesta ja inspiroivista taidekeskusteluista samanhenkisten taiteen ystävien kanssa.

✅ Kokeilen mielelläni uusia tekniikoita, mutta ikisuosikkejani ovat taidepäiväkirjan ohella kaikenlaiset sekatekniikat, akvarelli- ja ikonimaalaus.

Mitä kurssista on sanottu

Taidepäiväkirjakurssi on inspiroinut kaikkea taiteen tekemistäni todella paljon, tehtävät on olleet tosi ihania!

Hyvää on myös se ettei ole tarvinnut ostaa uusia materiaaleja, vaan olen vihdoin löytänyt käyttöä laatikoissa lojuneille tarvikkeille ja niiden myötä saanut uutta tuulta omaan taiteeseen.

On myös ollut ihana vaihtaa ajatuksia muiden taideharrastajien kanssa ja jakaa omia tuotoksia hyväksyvässä ilmapiirissä.

Pia Nore

Taidepäiväkirjantaika- kurssilla on osuva nimi; kurssi on ollut taikaa! Magic has happened. Kurssin ansiosta olen rohkaistunut käyttämään värejä.

Grafiikan tekeminen on ollut aiemmin lähellä sydäntäni, mutta tämän kurssin ansiosta on kollaasitekniikka, värioppi ja taiteen kompositiot auenneet ymmärrettävällä ja innostavalla tavalla.

Monipuoliset viikkotehtävät ovat olleet inspiroivia ja kannustava opetus sekä vertaistuki kannattelevat ihanasti.

Kerttuli Saajoranta

Taidepäiväkirjan taika on innostava kurssi!

Teoriaosuudet on olleet kivan kattavat ja selkeät ja niihin liittyvät tehtävät ovat innostaneet soveltämaan teoriaa käytännössä.

Vähän niin kuin salaa olen taidetyyliesimerkkien myötä myös tutustunut itselleni aiemmin vieraisiin tekijöihin ja heidän teoksiinsa.

Kurssimateriaali on monipuolinen ja inspioroiva. Yhteiset maalaus- ja piirustushetket on olleet tosi mukavia

Erja Blom

taidepäiväkirja

Mitä kurssi sisältää?

taidepäiväkirja moduulit

🍎 Opit kurssin aikana kaiken erilaisista taidepäiväkirjavaihtoehdoista ja tarvittavista välineistä

🍎 Pääset alkuun helpossa ja hauskassa piirtämisessä.

🍎 Tutustut akryylimaalaukseen ja erilaisiin kollaasi- ja sekatekniikoihin.

🍎 Saat hyvät perustiedot niin väriopista kuin sommittelustakin ja opit soveltamaan tietoja käytännössä erilaisten inspiroivien harjoitusten avulla.

🍎 Opit hyödyntämään erilaisia kuvia ja tekstejä osana työskentelyäsi.

Bonukset

taidepäiväkirja bonus 1

Varsinaisen kurssisisällön lisäksi saat vielä kaksi bonusta. Ensimmäinen on opas Luovuuden voima ja läsnäolon taika, jonka voit ladata itsellesi. Se on johdatus taidepäiväkirjaan henkisen viisauden lähteenä.

taidepäiväkirja bonus 2

Toinen bonus on kiva opas, joka sisältää toimivia ideoita siitä, mitä kaikkea voit taidepäiväkirjaasi tehdä.

Lisäksi mukana on ideakortit, jotka voit tulostaa itsellesi työskentelyäsi helpottamaan.

Paljonko kurssi maksaa?

Kurssin OVH on 119,-  mutta se on tällä hetkellä saatavilla Omataidekoulu Ateljeen kurssikirjastossa. Ateljeen jäsenmaksu on vain 25 euroa kuukaudessa ja jäsenyys sisältää paljon muutakin kuin pääsyn Taidepäiväkirjan taika -kurssille.